De spelers

De stabiliteit van de keten berust op vaste en duurzame afzetmogelijkheden.
De consumenten die de keten ondersteunen door de producten ervan te verbruiken, versterken haar stabiliteit en duurzaamheid.

1. DE VOORNAAMSTE ACTOREN

DE MELKVEEHOUDERS

Meerdere landbouwersfamilies maken deel uit van de melkketen sinds haar lancering in april 2015. In hun productieproces respecteren de melkveehouders steeds de goede praktijken en het lastenboek van de melkketen

EEN VEEVOEDERPRODUCENT, SCAR

SCAR is een landbouwcoöperatie van bijna 2500 landbouwers van het plateau van Herve. De coöperatie staat de landbouwers bij en adviseert ze bij het beheer van hun veestapel en meer bepaald in het voederen ervan. SCAR is sterk betrokken bij de ontwikkeling van ketens. De coöperatie was er al sinds de opstart van het project bij.

EEN ZUIVELONDERNEMING

MILCOBEL is een Belgische zuivelcoöperatie. Ze haalt de melk op bij de melkveehouders van de keten en vervoert die rechtstreeks naar een nabijgelegen verwerkingsbedrijf.

TWEE VERWERKINGSBEDRIJVEN

De kaasmakerij Herve Société is een familiale KMO gelegen in het hart van het Plateau van Herve met zijn typische heggenlandschap. Herve Société biedt een breed gamma van meer dan 30 zachte en halfharde kazen aan die in 3 families kunnen worden onderverdeeld:

  • De Hervekaas BOB (Beschermde Oorsprongsbenaming), haar kroonjuweel
  • De kazen van de Abdij van Val-Dieu(Bouquet de Moines, Délice des Moines, Bleu des Moines, de met bier gerijpte Grand Cru, het Abdij van Val-Dieu Brood, de Val-Dieu Raclette en de Casse-Croûte)
  • De streekproducten zoals het FAGNE-gamma of de Brusselse kazen

De kaasmakerij Régal

Bij kaasmakerij Régal draait alles om het maken van traditionele verse kazen uit het Land van Herve, zoals maquée de campagne (kaaswrongel). De kaasmakerij heeft verschillende gamma's ontwikkeld bestemd voor traditionele zuivelhandels, grote en middelgrote supermarkten, corporaties en ook voor professioneel gebruik door banketbakkers, traiteurs en de landbouw- en voedingsindustrie.

De kaasmakerij Régal

Bij kaasmakerij Régal draait alles om het maken van traditionele verse kazen uit het Land van Herve, zoals maquée de campagne (kaaswrongel). De kaasmakerij heeft verschillende gamma's ontwikkeld bestemd voor traditionele zuivelhandels, grote en middelgrote supermarkten, corporaties en ook voor professioneel gebruik door banketbakkers, traiteurs en de landbouw- en voedingsindustrie.

2. ONTWIKKELINGSACTOREN

Opdat de keten haar doelstelling kan bereiken, zijn andere schakels onmisbaar voor haar ontwikkeling:

De merken en producten die het label dragen

De keten wint aan bekendheid en zichtbaarheid door de merken en producten die haar label dragen zoals de Fairebel-kazen of Hervekazen BOB van Herve Société en andere. Ze zijn makelijk herkenbaar aan het logo van de keten.

Ontdek alle producten

DE DISTRIBUTIE

De grootdistributie en de groothandelaars zijn gevoelig voor de waarden van de keten en zullen ongetwijfeld haar initiatief steunen. Zij zullen instaan voor de distributie van de producten met het label MARGUERITE HAPPY COW op de Belgische markt.

DE CONSUMENTEN

Door het aankopen van de producten worden de consumenten belangrijke spelers die bijdragen tot de duurzame groei van de keten.

IK RESPECTEER

Navigatie